Nahajate se:
OBČINSKA CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA - SPOROČILO ZA JAVNOST
OBČINSKA CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA - SPOROČILO ZA JAVNOST
29. 11. 2025
Urška Z.
56
Svet občine Dolenjske Toplice je na 19. seji občinskega sveta, dne 3. septembra 2025, sprejel in potrdil dokument Občinska celostna prometna strategija. Pri pripravi je sodelovala strokovna skupina izdelovalca APPIA d.o.o. ter ožja in širša delovna skupina občine Dolenjske Toplice, ki je bila sestavljena iz interdisciplinarne skupine strokovnjakov. V proces izdelave je bila tudi vseskozi vključena in obveščena zainteresirana javnost in občani. Sprejem prenovljene strategije pa dejansko pomeni šele začetek oz. nadaljevanje urejanja in izvajanja ukrepov trajnostno usmerjenega prometa v občini Dolenjske Toplice.
Uspeh Strategije ni odvisen le od njenega skrbnega načrtovanja, temveč predvsem od doslednega izvajanja, vključevanja javnosti in prilagajanja na podlagi spremljanja rezultatov.
Občinska celostna prometna strategija tako prehaja v fazo izvajanja, kjer bo potrebno podrobnejše načrtovanje ukrepov z deležniki, ki bodo sodelovali pri izpolnjevanju ukrepov in vodenju izvajanja v okviru zastavljenega akcijskega načrta. Slednji je zastavljen za sedemletno obdobje, vendar se prvi ukrepi lahko začnejo izvajati že v prihodnjih mesecih. Na področju promocije trajnostnih oblik mobilnosti bi v bližnji prihodnosti že lahko bile izvedene prve dejavnosti, predvsem s področja spodbujanja in promocije ter začetka izdelave študij, analiz nevarnih točk in odpravljanja ovir za gibalno ovirane. Nadaljevali bi z ostalimi projekti, o napredovanju katerih bo javnost ustrezno in sproti obveščena. Izvajanje vseh ukrepov bo tudi ustrezno nadzorovano in vrednoteno s pomočjo kazalnikov in želenih ciljnih vrednostih oziroma sistemov vrednotenja pripravljenim v Načrtu spremljanja kazalnikov.
Občinska celostna prometna strategija je del dolgoročnega procesa, med katerim jo redno posodabljamo in nadgrajujemo.
Povzetek glavnih ključnih ukrepov v akcijskem načrtu na katerih temelji Strategija:
• celostno prometno načrtovanje: izvajanje in spremljanje OCPS, vključevanje v strateške dokumente in medregionalno povezovanje, analize in študije, promocije, vključevanje javnosti.
• hoja: infrastruktura za pešce, popravilo obstoječe brvi čez Radeščico na Selih, ureditev peš cone, izboljšanje omrežja javne razsvetljave, ureditev in označitev varnih šolskih poti
• kolesarjenje: infrastruktura za kolesarje, ureditev varnih kolesarnic, nadgradnja in širitev avtomatiziranega sistema izposoje koles in ureditev kolesarskih počivališč.
• javni potniški promet: ureditev avtobusnih postajališč in varnih prehodov za pešce, analiza potreb prebivalstva po potniškem prometu.
• motorni promet: ureditev neurejenih parkirišč, obvoznica, ureditev križišč, rekonstrukcije in vzdrževanje državnih in občinskih cest, načrt vodenja prometa in označitev cest, umirjanje prometa z infrastrukturo in prometnimi režimi.
• hoja: infrastruktura za pešce, popravilo obstoječe brvi čez Radeščico na Selih, ureditev peš cone, izboljšanje omrežja javne razsvetljave, ureditev in označitev varnih šolskih poti
• kolesarjenje: infrastruktura za kolesarje, ureditev varnih kolesarnic, nadgradnja in širitev avtomatiziranega sistema izposoje koles in ureditev kolesarskih počivališč.
• javni potniški promet: ureditev avtobusnih postajališč in varnih prehodov za pešce, analiza potreb prebivalstva po potniškem prometu.
• motorni promet: ureditev neurejenih parkirišč, obvoznica, ureditev križišč, rekonstrukcije in vzdrževanje državnih in občinskih cest, načrt vodenja prometa in označitev cest, umirjanje prometa z infrastrukturo in prometnimi režimi.
V akcijskem načrtu so vključeni in natančno opredeljeni ključni ukrepi strategije po posameznih stebrih: celostno prometno načrtovanje, hoja, kolesarjenje, javni potniški promet in motorni promet.
Občina Dolenjske Toplice z integracijo infrastrukturnih in družbenih ukrepov izboljšuje pogoje za trajnostno mobilnost ter zagotavlja boljšo prometno povezanost in varnost za vse prebivalce. Ključni cilj strategije je spodbujanje sprememb in postopno izboljševanje obstoječih navad, zlasti pri opravljanju krajših razdalj peš ali s kolesom ter uporabi drugih trajnostnih oblik, kot npr. optimizacija in večja uporaba vseh oblik javnega potniškega prometa.
Dokumenti, priloge
Klikni tukaj za prikaz prilog



.png.png)
